Sista schemalagda Jobbveckan.

Nu är det inte långt tid kvar! Detta är sista veckan jag jobbar schemalagd. Jobbar nu ända fram till söndag kväll, en tuff vecka men den kommer gå fort tror jag då varje avslutat pass innebär ett mindre till jag blir föräldraledig. 

Det känns så himla skönt , slippa sova borta och alla dessa långa pass. Det har verkligen varit tufft sista veckorna! Jag tänkte dock plocka några till dagar med jobb på timmar.  Jag tror det kan räcka med kanske ett par dagar per vecka , men är det något som får veckorna att gå så är det att vara inbokad på saker.  På måndag när jag är föräldraledig har jag knappt 6 veckor kvar till fullgången graviditet vilket betyder att bebis normalt behagar att titta ut på allt mellan 4-8 veckor. 

Jag tänker , hur långa kommer inte dessa veckor bli om jag ska gå hemma hela dagarna och bara vänta på due date?  Men med ett par dagar jobb har jag ju ändå 5 dagar på mig till vila , städa , boa , tvätta bebiskläder och förbereda sig inför förlossningen ändå. Men då kommer sista veckorna gå fort och inte sega sig fram. Kroppen får bestämma helt enkelt hur mycket mer jobb det blir. 


Haha lilla grabben har det verkligen trångt därinne nu.  


Hahaha jag ser så mycket ilona i den där hunden. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback