1a lediga dagen.

Igår blev det första lediga dagen för mig. Åkte hem och hämtade ena katten som steriliserade igår. Trodde jag skulle bli galen av allt jamande på vägen in i bilen. På vägen hem sa hon däremot inte ett pip. Stackars liten. Det var en vinglig mojsig katt som vandrade omkring här igår kväll. Man kände sig lite elak som utsatt henne för det, men vi kan ju inte ha kattungar här hemma varje sommar. Det är ju hemskt mot både mamma och bebisar. 

Vi var även på sista delen av vår föräldrautbildning. Så nu är vi utbildade föräldrar 😉
Denna var väl den omgång som gav mig mest saker då det handlade om parrelationen och första tiden hemma. Något som vi ska försöka ta vara på är vår tid som par tillsammans och att man ska försöka få den egentid man vill ha. Tror många relationer hamnar i en roll där man bara är mamma och pappa och tappar bort den relation man hade innan man blev gravid.  

Jag är inte direkt orolig heller , jag har ju lyckats gift mig med världens finaste karl. Igår när jag kom hem från teckenkursen hade han släpat fram grillen , köpt gasol och grillat karré och hallomi med pommes. Och bara få ut grillen ur förrådet är mission impossible då det är så mycket saker där så bara man öppnar dörren får man ett gäng grejer i huvudet. Fina kille, om han är hälften så bra pappa som sambo kommer vi klara oss finfint ♡ 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback