Första "riktiga" träningen avklarad.

From denna vecka har jag börjat träna lite grann. Tanken är att det blir träningskort i höst sen. Friskis och svettis har ett kort man kan köpa där man kan gymma dagtid på gymmet , och även få vara med på pass innan kl 14 på dagen. Däribland ligger både mamma spinning och mamma core.  Kul att träffa andra mammor och barn och dessutom komma lite iordning på tjockis kroppen . 

Men nu när det är varmt och sommar vill man ju inte sitta inomhus så from i tisdags kör jag friskis pass utomhus 2 ggr /vecka . Det kommer bli ett bra komplement till mina promenader att komma igång igen. Och jäklar vad jobbigt det var . Jag har ju en del övervikt , och har inte tränat alls på evigheter så efter uppvärmningen hade jag mjölksyra i benen och röven.  

Hahaha och detta är ju inte yberfitness direkt utan jag hade en 70 årig tant framför mig som flåsa på betydligt bättre än mig . Jag har ju även kört dessa pass för ett par år sedan och då hade jag kunnat kört ett likadant direkt efter. 

Inte döjobbigt alltså om man inte är tjock och otränad.  Men det kan ju bara bli bättre för min del 😂




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback