.

Ny vecka igår och jag har mätt mig. Våg äger jag ingen och den kan vara nog missvisande ibland kan jag tycka. Tänkte mäta mig igen om två veckor så får vi se om vi går ner upp eller står stilla så får man jobba utifrån det sen. Jag fortsätter med mina dagliga promenader på 5-7 km , och det är så skönt att bo här ute i hällby. Kunna promenera på fälten, förbi häst och fårhagar.  

Haha gick och njöt och tänkte på det igår och ironiskt nog körde vagnen fast i en lerpöl där ute på fältet bara 100 tals meter efter jag filurat kring det. Haha allt kan ju inte vara toppen 😃

promenaden avslutades också tråkigt med en löst springande hund som attackerade mina hundar 😩 kom först springande lite avvaktande mot oss så trodde det skulle gå bra men sen började den försöka hugga som besatt mot halsen på både ilona och Bella.  De båda blev superskärrade och sprang hem (vi var bara 10 meter hemifrån då) och jag efter i panik. 

Försökte skrämma den först men det slutade med att jag fick sparka på hunden och på något sätt fick jag in mina hundar på gården och stänga grinden så då stod iaf den bara och skällde på andra sidan till ägaren kom.. usch fy och fan. 

Det gick bra för båda hundarna. Den hann tugga av lite hår under hakan och på halsen på Bella men inga skador som tur är. Men vill inte ens tänka på hur det kunde gått om vi var längre hemifrån och de hade stuckit iväg från mig eller om det hänt längre fram och jag hade haft Gustav 1-2 år gåendes bredvid mig.  😯







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback