Välkommen v.26

Gravid i vecka 26

Barnet

Nu utvecklar fostret sina lungor och tränar på att andas genom att dra in och ut fostervatten i lungorna. Fostret kan nu öppna och stänga sina ögon. Längden är cirka 35 centimeter och vikten är 800-900 gram.

Fostret kan höra ljud och lyssnar på ljuden i mammans kropp, magen som kurrar, nysningar och annat som händer. Det lyssnar även på mammans och omgivningens röster.

Egna tankar: detta har varit en väldigt bra vecka. Har haft ett par dagar med olidlig foglossning. det gör så jäkla ont så jag både gråter och mår illa av smärtan. men det har varit väldigt skönt att vara lediga båda två för då har vi kunnat haft 2 ett lugnare tempo. nu är vi snart nere på 2 siffrigt och det är både så skrämmande och kul. även om jag varit gravid hur länge som helst så känns det lite läskigt inför det okända. jag kan fundera på hur vi klarar det ekonomiskt , utan sömn, hur vårat förhållande kommer klara det , hur mina ansökningar till försäkringskassan kommer gå igenom eller ej . ja allt möjligt, missförstå mig rätt. lilla prinsen i magen är både planerad och det vi önskar oss mest av allt i världen men det känns så stort allting och jag som är lite grubblare av mig börjar ju lätt att oroa mig. haha.










Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback