Sista hästpasset.

Nu är det slut med hästar för denna våren och kanske året. Mina lektioner för tränare slutade jag ganska snart med efter jag blev gravid. Fortsatte dock med mina medryttarhästar , ena åkte jag sista gången till dagarna innan nyår och igår var det dags att klappa och säga Hejdå till  sista hästen. Känns såklart vemodigt , då jag ridit
Var och varannan dag sedan jag var 7 år gammal 
Men jag gör mig inge bra i stallet längre , det är tungt och ganska slitigt jobb som är svårt att utföra när man är tjock tung och har ont i ryggen. Sen handlar det ju främst om skaderisken, jag kan både bli sparkad eller ramla av oavsett hur snäll hästen är.


Så det känns skönt också , nu får jag inte dåligt samvete för jag inte orkar med och varva ner lite. Har bokat in mig på vattengympa 1 gång /veckan fram till förlossning. Blir första gången iimorgon och om jag trivs så tänkte jag köra 2 gånger per vecka.  Har även bokat in mig på en teckenkurs 6 veckor framöver så det är fullt sschema framöver , hoppas på att veckorna ska gå lite snabbare så det kan bli april snart 😄


» jess

vad härligt med vattengympa. säkert jättebra för kroppen. önskar jag hade fått gå :)

2015-01-29 // 21:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback