Föräldraledighet.

något som har snurrat runt mycket i huvudet på mig sista tiden har varit försäkringskassan och min föräldraledighet. jag har aldrig varit i kontakt med dem förut men den bild jag har av dem är väl inte allt för skön om man säger så. När jag tänker på försäkringskassan tänker jag på krångel , mycket papper, pengar som inte kommer i tid , ja allmänt snårigt och besvärligt. jag har och är väldigt orolig över vad jag själv kommer få för dom. min mardröm är att sitta med pengar som knappt räcker till mina räkningar och att jag ska leva på As lön. jag jobbar ju mycket nu och tjänar bra med pengar så det ska väl inte vara några problem. Men det känns som att innan man får domen kan man varken jubla eller gråta. Jag vill ju kunna njuta av tiden hemma med lille ♡ , att vi kan hitta på roliga saker och ja, jag är lite av en materialist också och jag har 1000 saker jag villatt skämma bort lilla grabben med. Inte det viktigaste kanske i livet , men man vill ju ändå leva någorlunda normalt och inte på sparlåga. En annan stor fråga är ju när jag ska gå. I o med att jag inte fått något beslut än så är det ju inte helt klart. Men ska man jobba hela vägen in till bf? ska jag vara hemma och ta det lugnt och ladda ? hur länge orkar man jobba? det går ju bra nu , men om 10 veckor ksnske jag inte är lika kaxig. men det är ju nu jag måste söka och bestämma mig. Jag vill ju inte heller slösa för mycket på föräldradagarna så han har möjlighet att vara hemma ett längre tag. svårt! det jag kommit fram till är att jag jobbar fram till 9 mars , sen tar jag semester resten av månaden. sen är jag föräldraledig from 1 april till lille är beräknad 17 april. då kan jag gå hemma 6 veckor och ladda och vila men ändå inte slösa för mycket på dagarna :) så nu är det bara att vänta på att få tillbaka papper från fkassan. hoppas allt löser sig på ett bra sätt vi är nöjda med :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback