Samtal Aurora.

Idag har vi varit uppe på Aurora och pratat kring vår förlossning. Träffade en superbra barnmorska som jobbar inne på förlossningen , vi fick prata mycket kring oss , vår graviditet , tankar kring förlossning m.m 

Jag har varit ganska nervös inför detta samtal då
Jag har blivit rädd för att bli dömd eller inte tagen 
På allvar. Vad jag kan känna med min vanliga barnmorska är att allting är normalt.  Det spelar ingen roll vad jag säger , eller hur jag känner , det är vanligt och hör graviditeten till . Ibland får jag känslan att bli lite klappad på huvudet och attityden att jag verkat tro att vara gravid ska vara någon dans på rosor.  

Det är tvärtom mot hur jag känner men man kan bli orolig för vissa symptom , eller avsaknad av andra och som man vill prata med någon kunnig om. Ja det känns viktigt att bli tagen på allvar och att inte någon viftar bort det som något vanligt.  

Denna barnmorska var däremot super , hon verkligen lyssnade och förstod. Hon tyckte ointe samma sak som mig i allt men hon kändes förstående och att vår uppfattning var viktig utan att hon försökte övertala oss med massor av argument. 

Vi ska ses igen om 2 veckor och då har jag fått läxa att läsa boken "att föda utan rädsla " 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback