Partymorsan poppar mest hemma...

Haha vissa kvällar är min lilla man inte särskilt lätt att söva. Ofta kvällar då han sovit dåligt på dagen och är så övertrött så han inte vet vad han ska göra av sig själv riktigt. 

Och finns det något mer stressande än en skrikande bebis? Det är ju visserligen oundvikligt men nu snackar jag kanske timme/timmar av skrik. Första månaden hade vi skrik till och från 3-4 h per kväll. Jag tror bebisskrik  är kopplat till varenda stressreaktor vi har i kroppen, säkert biologiskt betingat men också väldigt jobbigt såklart. Min räddning i det hela när Gustav varit mycket ledsen är ett par hörlurar . 

Inget blir ju bättre om jag blir trött /stressad/ uppjagad eller irriterad av att han inte somnar.  Så ibland blir det hörlurar, och partymusik , sen dansar jag till han somnar. Brukar ofta gå ganska smidigt då man faktiskt kopplar av mer när man gör mer musik än skrik. Tips tips! 


Ser ju säkert inte riktig ut , men vad är bättre än en partylåt  dånande i öronen . Medicin för min själ i alla fall ! 😁



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback