Min lilla pluttaplutta :/

lillpluttan blev ju kvar på strömsholm inatt. Efter att ha pratat med veterinär igår och idag verkar det varit någon magsjuka hon har och inget värre. tror de ville utesluta cancer i livmodern igår för de frågade massor om löp , om hon är steriliserad och sen röntgade vi magen . tyvärr vanligt på rottisar och äldre tikar överlag . men det såg bra ut! men hon var rejält uttorkad efter att ha kräkts som en tok i över ett dygn så hon fick stanna kvar med dropp och magmediciner.. väntar på samtal från dem nu och förhoppningsvis får vi hämta hem henne ikväll.

känns skönt att vi åkte in såpass tidigt med henne. rådfrågade veterinär redan första dagen hon kräktes men hon tyckte vi kunde avvakta ett par dagar . även om detta antagligen kommer bli en saftig historia känns det bra att hon har bästa möjliga vård när hon mår dåligt.

nu längtar jag bara till hon kommer hem, det är så tomt hemma utan henne . Den där lilla tjejen har ägt mitt hjärta sen första dagen jag träffade henne för över 5 år sedan.

haha veterinärerna var chockade över hur tolerant och snäll hon var. frågade både igår när vi var där o i telefon om hon alltid är sådär. hon är verkligen en guldtjej, klockren i alla lägen och så jäkla snäll.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback