underbara dagar.

man lever verkligen upp när vädret gör det. Jag trivs som fisken i detta stekarväder där sola , grilla, dricka vin och umgås är det som alltid är högst på agendan.

Idag var det dock galet varmt att jobba, när det är lika varmt ute som inne är det jobbigt att dels ränna fram och tillbaka i korridorer . för att inte tala om alla plasthandskar förkläden m.m vi måste klä oss i för att hålla hygienen i chack.

att sedan åka ut till stallet när termometern stod på 34 grader i bilen kändes om möjligt ännu mer galet. Jag hoppade allt som hör till hästrelaterade aktiviteter och tog bara in hästen en stund så han skulle slippa värmen och alla flygare ett tag. han fick en iskall dusch och imorgon åker jag ut redan vid 8 och rider istället. Då är det väl bara 27 grader kanske ;)

hemma blev det ett dopp i poolen och det är det bästa jag gjort på hela dagen. Det där radhuset vi köpt oss är lätt det bästa vi någonsin gjort. vi må vara miljonärer med ett minustecken framför på kontot och lägger både massor av pengar och tid varje månad för att få det precis som vi vill ha det men när man sitter på framsidan med en kopp kaffe, simmar runt ett varv i poolen eller sitter hos någon av granne på vin så känner man sig så lyckligt lottad att vi bor där. Att vi inte valde en lägenhet i stan utan man får gå där och pula i trädgården med djuren ligger sovandes på altanen.

att jag får bo där med min fina Andreas. jag önskar verkligen att alla hade en sån fin kille som honom. jag må vara partisk men det är få männdiskor jag träffat som är så omtänksam godhjärtad som honom, så otroligt mån om sin omgivning och att andra ska må bra . han kan dessutom få en sten att skratta. han är allt och mer än vad jag någonsin drömt om. klyschigt men sant.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback