Lyfta vikter = vägen till framgång?

Sedan nyår har jag ju gymmat mer seriöst än innan . Kört på schema och tränat de flesta dagar i veckan . Nu börjar resultaten komma ordentligt .

Dels har jag fått mycket beröm för min sits senaste tiden. Jag har fått en hel del styrka som jag saknat i min ridning . När jag har fått mer styrka att sätta emot har också sitsen blivit stadigare.

Nytt för i år har också varit att jag börjat gymma ben, rumpa och vader. Förut har jag tänkt att de ändå blir tränade när man springer . Men gymmandet har varit precis det jag behöver för ATG förbättra löpningen. Förra veckan sprang jag bästa någonsin inomhus på 4 km. Nu kom jag precis in från en 4.2 km runda i 6:15 km tempo .

Förr har jag fått så mycket mjölksyra och matthet i benen att jag behövt ta pauser men nu kunde jag köra hela varvet runt .

Efter ikväll är jag mer pepp än någonsin på gymmet! Lyfta vikter gör under för hela kroppen . Imorgon blir det vilodag för då blir det kurs i Nyköping för min del, sen ska jag direkt hem för ett kvällspass och ett nattpass på jobbet :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback