Huu-h!

Satt och bläddrade på mitt bankkonto lite, satt och delade upp denna månadens utgifter i olika katergorier. Även om jag köper mycket kläder och andra prylar så sket jag totalt i de utgifterna. Jag satte "skit" utgifterna i olika kategorier så som "ciggaretter", "systemet och krogen" och "snabbmat/restaurangmat"

Vad man tydligt kunde se var att jag skärpt mig jättebra i matkategorin. Från att för ett par år sedan lägga mellan 70-180 kr dagligen på hämtmat gör jag det inte nu mer än kanske nån dag eller par gånger i veckan. Det beror väl i och för sig mycket på att man vill hålla kroppsformen och då räknas många favoritkäk som donken eller pizza snabbt bort från radarn. Eller att mitt senaste påhitt på favoritmat är piroger. Det äts nästan dagligen och kostar typ en 10a styck på ica. De är inte dom som kommer göra  fattig med andra ord.

Cigaretterna är riktiga sorgesiffror, 53 kr per paket kostar dom. Sen röker man ännu mer på helgen när man festar. Normal månad med 30-35 paket kostar dom mellan 1590-1855. Helt jävla seriöst måste jag göra något åt rökningen. och det snart!

En annan trevlig utgiftspunkt har blivit suparkategorien. Inträden hit, taxiresor, barnotor, ja dyrt som fan är det.
I alla fall om man varit ute mer eller mindre varje vecka sedan i somras. Jo jag tror det, det är någon vecka som gått men annars så har man bränt minst 500 kr per kväll minst en gång i veckan..

Jag har otroligt kul när jag förbrukar alla dessa pengar, missförstå mig rätt. Men det för jävla sorgligt att bränna sjuka mängder pengar på alkohol, skitmat och cigg. Inget av dem gör mig snyggare, smalare eller lyckligare.



Bild fr Google.


» jess

Du kan ju spara pengar på att komma hit och uggla med superSvenssons :) film och bebismys :)

2012-02-22 // 17:48:51

funderat på något sommarjobb än? :D

2012-02-22 // 20:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback