Jokes on you.

Har avslutat helgen hemma hos mamma och pappa. Jag har varit barnvakt åt Tove eftersom min syster renoverar deras radhus. Det finns inte ord för den kärlek jag har till den tjejen, när hon gosar in sig i min famn, har livliga diskussioner som om jag skulle förstå allt hon säger eller när pussas/gör en slängpuss vill jag inte vänta en minut på den dagen jag själv får egna barn. Även fast jag varken kan eller vill det just nu.
 
 
Det har varit en kul helg på många sätt, men också jobbig på andra. Ena dagen kan du vara på the top of the world, du skrattar härjar och lever livet som om det inte fanns någon morgondag. Men det är så enkelt för en annan människa att sparka undan benen på dig, och där står du kvar och undrade vad det var som hände. Vi blir gärna gladare av alkohol, modigare, spelar ut den där personen som man kanske inte kan vara nykter. Det för också med sig svek och egoism.Du lyssnar på ditt eget huvud och gör det du känner för, på gott och på ont och ibland på andras bekostnad.
 
 
Jag vill inte se mig själv som en dryg eller elak person. I fredags var jag det, inte med mening men det blev fel. Oavsett vilket så blev en person sårad och jag mår otroligt dåligt för det. Jag vill vara en person som accepterar andra för vad de är, som aldrig ser mig bättre än någon annan eller som är rolig på någon annans bekostnad. Det blev fel i fredags och jag önskar jag kunde ta tillbaka det. Det kan jag inte.
 
 
Det var inte bara jag som gjorde en tavla i helgen. I lördags var det jokes on me. Jag har alltid fått det intrycket som de personer som gärna målar upp sig själva som vita lamm, är högfärdiga och gärna framhäver hur de korrekta de är i alla sammanhang är de svartaste fåren. Du vet lättare var du har en svinig person, för denne står ofta mer än gärna för sina åsikter och vad den gör eller inte gör.  Men ofta visar det ju sig att även den snällaste av de snälla faktiskt kan vara exakt lika svinig, även fast "den aldrig skulle" eller "aldrig skulle säga". Man får stå för det man gör. Man kan aldrig få tid, sagda ord och handlingar ogjorda. Man får bara ta konsekvenserna av vad det leder till. I´m still standing, och förhoppningsvis mer ödmjuk idag än för några dagarn sedan.
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback