Lugn helg..

Ska bli en lugn helg det här. Är både sliten och sjuk efter att härjat på krogen tors-fre-lör och sen nu i onsdags.
Det har i sin tur lett till att jag har legat som en krake i fosterställning så fort jag fått chansen. Dvs alla timmar jag inte jobbat, varit i skolan eller i stallet.

Men kul har vi haft! Det roligaste var nog i torsdagskväll då en kille kommer fram och säger att han har spanat in mig på gymmet och kär i mig. (hmm kan man ens bli det om man inte ens hejjat på varandra??!!) hehe.

Ja, igår hade jag lite av en turdag också. Det börjar med att en försenad hyresavi ramlar ner i brevlådan. Utskriven på kontoret samma dag och ska inte betalas förrän ..... 10/9 , dagen efter jag fått min lön. Så jävla skönt, slapp man ens fundera på det pinsamma samtalet till hyresvärlden om det krångel som varit. Tack som fan för det.

5 minuter senare ringer en kille som undrar om jag saknar något? . Eftersom jag hade varit ute på krogen dagen innan misstänkte jag att jag glömt kvar hälften där. Men han ringde för att berätta att han hade mitt körkort!
Vet inte hur många gånger jag tackade honom för det. Så nu är det tillbaka i min plånbok igen :)


Sist ut igår red jag lektion som vanligt. Jag hade största hästen. Han liknar väl mer älg än något annat och är 1.80 i mankhöjd. Brandstege för att komma upp med andra ord. Men fick till jättebra ridning på honom, fast det blev aningen för mycket ridning med handbromsen i, då han är en ganska het och nervös häst. Och jag som inte är 100 % bekväm med att hoppa gillar inte när de tar sats och kör rejset rakt igenom serier.

Så ridläraren bara garvade åt oss. För vi som var störst gick på (råkade) ett språng för mycket mellan alla kombinationer . "Nu går ni på avstånd för c-ponnysar" . Och en c-ponny är hälften så stor som denna häst i alla riktningar . Vi gick på tok för kort med andra ord. MEd lite mer driv i hästen blev det tillslut bra serier :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback