Testa säg det där utan att himla med ögonen....

Låt oss bedja!
Gud, vi tackar dig för vårt barn.
Tack för gåvan du har gett oss och förtroendet du har visat oss.
Ge oss ömhet, fasthet och lugn. Hjälp oss att ge din kärlek vidare till det
 barn vi har fått ansvar för.
I jesu namn .
Amen


Dopdag idag, och dagen jag blir offfentlig fadder. Vore det inte för denna fina lilla tjej hade jag satt mig på tvären direkt. Jag och gud är väl inte dom bästa av buddies och att jag ska bedja dikter i mikrofon (!) och bära in ett kors större än mig själv, ja närmare ironi än så kommer man väl inte?

Men jag står gärna där som en idiot alla dagar i veckan för denna lilla tjej. För hon är stans finaste <3.



Av mig kommer hon få följande presenter.




Och världens bästa barnböcker, de här böckerna läste och lyssnade vi på när vi var små. Både jag, Fia och Anton kan varenda mening utantill i varenda bok. Även om jag tror syster kommer ta de här cd-skivorna själv och tvinga sin man att lyssna på dem så har Tove 3 jättebra ljudcd att lyssna på när hon blir äldre <3.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback