ridlektion

Nu är det bara ett par timmar kvar jobb , sen är det helg! Jag är skitglad o lallar runt som en fjollig sorglig människa. Men det skiter jag i :-P för igår var jag så trött så jag vet inte vad. Har haft gå-hemifrån-5 -komma-hem 21 varje dag hela veckan. Igår var det ridlektion och när jag kommit hem och putsat av ridstövlarna duschade jag bara o gick o lade mig direkt. Hade hoppning igår på lektion. Gick rätt bra men första skutten blev för mkt med handbromsen i så han hoppade inge vidare. Jag samlade o samlade i framridnigen så jag fick för mkt i handen. Ovetandes såklart men det märktes ju direkt när man började hoppa. Och på ridlärarens uttalande i slutet av lektionen 'emelie, du kan inte vara en rullator åt din häst o kånka runt på honom . Han får gå själv, lätta i handen o driv på framåt'. Helt sant var det. Dumt av mig men blir lätt lite så på en het häst man inte känner så väl att man rattar för mkt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback