Jag och Jess´s torsdag :D

"Ikea med Emelie

Emelie och jag var en sväng till Ikea, Hööks och Billiga Nisses. De rätta butikerna för oss, släpp loss oss i dem och vi handlar upp en årslön om vi får. Emelie köpte en gigantisk tavla som vi kämpade med att få in i bilen. Som ung tjej på en full parkeringsplats behöver man inte vänta länge på att få hjälp. Även om vi inte bett om det denna gång kom det snabbt en man till undsättning och strax därefter ännu en. De kröp in i bilen, fällde säten och kom med goda råd och snart hade vi den gigantiska tavlan på plats. Karlar verkar må himla bra av att få komma med goda råd och hjälpa till. Ok så tavlan är på plats, uppoffringen vi fick göra var att skjuta fram sätena där vi skulle sitta. Jag undrar om jag kommer få plats där framme "Ja lilla du är det ingen fara med, värre blir det för din mamma.....(tystand från oss) eller storasyster kanske det är?". Han syftar alltså på Emelie och i det ögonblicket tycker jag synd om min 22åriga vän som ioförsig är längre men mycket smalare och ett helt år yngre än mig. Efter att vi båda tyckt synd om henne vinkar vi av männen och börjar gapskratta, värre blir det när vi kör iväg och upptäcker att Emelie har ratten i knät. Det ser ut som om hon sitter i en leksakbil på Parken zoo och ivrigt vinkar till mamma och pappa. En mycket rolig heldag med min unga och snygga vän. Hemma i Eskilstuna hämtar vi upp våra hårt jobbande män och köper skräpmat. "




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback