Dispyt.

Jag och marcus tjaffsade lite i torsdags. Jag är djurtjej nummer 72, marcus är inte det. Jag är gärna i stallet varje dag, jag har en hund och en katt. Jag tjatar dagligen om en liten hund till, en chihuahua i vår familj skulle vara perfekt. Jag skulle väl också ha en häst om det gick ekonomiskt. Men jag har inte råd att ha den typ av häst jag skulle vilja ha. Hästar kostar mig redan 2000 kr /mån. Då är det endast ridning 3 dar veckan, en för tränare. Iaf, Marcus som inte är någon djurkille utan nöjer sig bra med Ilona, som är mer en handväska än något annat. En lättare och trevligare hund kommer inte han, eller jag, äga igen. 

Eftersom jag har träning på andra sidan stan på tordagar som slutar 8, och hästen som står ett par mil utanför stan blir det tusen gånger enklare om jag har bilen. Att gå, cykla, åka buss, låna bil är ju alltid ett jävla mickel men det drabbar marcus som hatar när jag, eller bilen luktar häst. (förståeligt) Det tråkiga blir ju det ständiga tjaffset, han som gnäller och blir arg för lukten och skiten, och jag som blir ledsen för jag får skit jämt. för jag kan ju ta mig själv det är bara det att det kanske tar 4-5 timmar istället för 2-3 och det tar ju massa tid på min och marcus tid. 

Det gick lite överstyr och vi började skrika på varandra och jag frågade honom om vi var nått lysande par om han tycker att "en hund" räcker gott o väl och jag alltid kommer ha fler djur än familjemedlemmar. Då säger han:

"Emelie,  du har ju en enögd orm, du kan få leka med den hur mycket du vill! "
Jag skittjurigt:" Nej den kan vi fan sälja, för vi HATAR JU DJUR I VÅR FAMILJ!!"


Vi får väl se vem som får ge sig i djurfrågan i vår familj. Tills dess sitter samtliga husdjur minus Ilona i karantän ;)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback