Jäkla fyllehelg.

Marcus hade sin i fredags. Jag hade min i lördags. Det borde ju varit lugnt, för vi började klockan 10 på kvällen på en krog. Då hade jag inte druckit en droppe innan dess. Vi startade på olearys med drinkar och cider. Gick vidare till håpes för fler drinkar och cider. Full. glad och paranoid gömde jag alla mina saker i en tjejs väska för att jag INTE skulle bli av sakerna. Vad som istället hände var att hon drog hem tidigare än oss, och jag tog ur alla mina saker UTOM mina hemnycklar. Med allt messande och ringande under kvällen var även mobilen död.

Påväg hemåt kom vi så småningom, jag lånade en kompis mobil och ringde flera gånger till marcus. Inget svar. Han sover med öronproppar så han hör inte om nån så skulle spränga utanför. Varse blev jag. För jag sa såklart att "nej jag hänger inte med och sover hos dig, det löser sig. jag kommer nog in".

Det gjorde jag fan inte. Jag kastade snö på fönstret. Det lät iofs inte skit. Jag tog en lång jävla planka och började banka på fasaden. Det som lät som ett jävla oljud väckte ingen, inte marcus. Inte ens nån granne.

Jag fick ta en taxi hem till pappa och väcka honom 5 på natten och sova där.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback