Seeeg dag.

Har tillbringat mesta delen av dagen på jobb. Hann med att sitta ute i solen en stund på förmiddagen. Jag pluggade och Ilona njöt i solen. Hon är så söt när hon rullar sig som en ko i gräset :) .   Hälften av alla jobbtimmar la jag på akuten, en person hade ramlat och jag var den snälla jäveln som fick åka ambulans till röntgen. Akuten är verkligen det värsta stället jag vet.

Man sitter alltid där i 4-5 h o ändå gör man i stort sett ingenting. Man väntar på en läkare, man väntar på röntgen, man väntar på en läkare igen, o sen ska man vänta på skjuts hem. Idag gick de första bitarna hyffsat snabbt och lindrigt. "Det är klart!" kom en sköterska och sa. "klart?"
"Japp åk hem, inga benbrott".

Problemet blev idag att det tog oss exakt 2 h och 12 minuter att få en liggande transport till sjukhuset. Hur jävla svårt kan det va, seriöst? Så jävla ironiskt eftersom avdelningen ligger ungefär 200 meter fågelvägen därifrån. På den tiden hade jag fasiken kunnat kånkat gubben på ryggen. Vi kom hem tillslut iaf, jag blev utan både lunch och rast men jag fick ju åka ambulans iaf och det är ju jävligt......coolt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback