Distans träning. 44 dagar kvar idag.



Testade på en ny grejj igår på gymmet. Tidigare blev det endast löpning i kanske 20-30 minuter. De senaste veckorna har det ökats på till 30 min löpband varje dag. Det utökades sen till att bli 30 min löpband och sen 30 min crosstrainer.

Igår iaf. Sprang jag först 30 min löpband, pausade 30 sek och drack vatten. SEn sprang jag 30 min till. På det kom jag lite drygt 8 km , 8,2..8,3 nått. Det var jag helt klart nöjd med, visste inte ens om jag skulle orka den andra halvtimmen så jag hade bara 7.5-9.0 tempo. Det var endast sista tiden på andra halvtimmen som man drog på lite, när man visste att man skulle klara det. :)

Tänkte lägga in dubbla halvtimmar på löpbandet/utomhus nu varhe vecka fram till loppet. Vill känna att jag klarar att springa längre sträckor också.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback