Min mamma ängeln

Ja gud. Min ridlärare gav mig stallet segaste häst idag. Den har NOLL bjudning. Ett tag funderade jag allvarligt på om jag skulle åka häst en timme. Ni vet sådär som man gjorde när man var 11 år och inte kunde rida utan bara hänga med och låta hästen göra det mesta av jobbet. Jag kämpade som om det gällde livet för att rida hästen framåt. Sen ska man ju rida rida också, i form och lyckas med bakdelsvändningar som var dagens uppgift. Jag var genomsvettig, och svimfärdig eftersom jag levt som en vegetarian hela dagen.

Jag" Det här är en ko!"
Pia: " Nej, man ska rida lite andra hästar än vackra fina hästar som lyder minsta vink. Du behöver benmuskler.

Lyckos mig hade min mamma sittandes i en bil utanför. Hade ingen som helst aning. Men där satt hon och vinkade. Kolla på när jag rider var tydligen överskattat, men hon vet att jag slutar klockan 8 och vill inte att jag ska gå genom stan själv. omtänksamt av henne. Är helt sjukt trött nu. Håller allvarligt på att slockna här nu. MEn än har vi massa kvar att göra idag. Måste äta nått, packa väskan inför helgen och städa hela lägenheten . Sen måste jag duscha frau hårboll för hon stinker häst och är mer grå än svart. Och slutligen en helmakeover på mig själv med dusch inpackningar och rakade ben så jag inte skrämmer livet ur min man imorn :P




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback