.

Igår åkte vi till en pizzeria och beställde mat. Ingen av oss orkade varken laga mat eller diska. Jag tog en kycklingrulle och han en kebabtallrik som vi åt där. Eftersom restaurangen alltid gör så extremt stora portioner tänkte jag att jag kunde ta med resten av rullen hem så jag ber marcus att be personalen om en plastpåse.

Jag tycker det är fruktansvärt snålt, och pinsamt, att ta med sig rester av mat hem. Jag själv skulle aldrig be om en påse, då skulle jag hellre lämnat maten kvar. Men marcus, som inte verkar ha en enda hämning i hela världen, tyckte jag gott kunde göra det.

Så det blir en ganska hetsig lågmäld diskussion där jag blir tjurig och tycker han kan göra det för mig eftersom jag bjöd honom på maten. O marcus blev tjurig för jag alltid tvingar honom göra allting jag tycker är pinsamt. Tillslut ruttnar marcus och säger högt till en av personalen

"Snälla kan någon ge min flickvän en påse, hon har ett syndrom där hon är okapabel att prata med män. Skitjobbigt, men hon skulle verkligen uppskatta en påse" i väldigt ironisk ton.

vi fick såklart en påse varpå marcus "min flickvän hälsar att hon tackar "

Alla gäster och personal garvar åt marcus cirkus (de flesta av gästerna hade säkerligen även hört vår diskussion.)
Jag skämdes, men fick min påse :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback