Polisen var här.

Två polisbilar rullar in på gatan och ställer sig mitt imot min trappuppgång. Jag blir nyfiken och följer dom med blicken när alla 4 trampar in i trappuppgång. Jag vet inte vad det är med poliser men jag får förhöjd puls så fort jag ser en polisbil.Jag tror det har med att göra med att min mamma har i hela mitt liv också fått hjärtklappning och skrikit just "Jag hatar poliser, de skrämmer mig!" Att prata med dom är näst intill omöjligt, jag kommer ihåg för ungefär ett halvår sedan då en polissnubbe stod och skulle kallprata över en cigg. Det gick inge vidare.

Under en sekund funderade mitt paranoida jag på om det kunde varit mig de var ute efter ? Grannarna som är trötta på att jag hackar mig in i deras brandväggar, att jag hittils har haft dåliga erfarenheter med min granne? Ilona?
Vilket låter helt absurd om man använder sin hjärna.

Den ena polisbilen har åkt nu. Med en av mina trevligare grannar och hans kompis- båda skitglada i alkoholen.
Vad den andra bilen ska hämta återstår ju och se men jag skickade runt ett MMS på polisbilen med texten "Hjärtklappning -But not me this time"




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback