hästar, hestar, haestar.

Äntligen helg.. för min del i alla fall. Har jobbat i stallet 4 dagar nu. Med allt från ridning, longering, inridning, mockning , stallskötsel och allt som hör därtill. Äntligen slipper vi snön och mörkret men nu har vi ju kommit in i "lera tamefan överallt" årstiden och den är ju fan lika pissig som vintern. 

Men ändå snart kommer "jävla mygg årstiden" och "bromsjävlar" för att börja om med lerårstid och snö.  Har varit i andra stallet igår och idag. Igår hade jag mockningen även i det stallet så det blev en himla massa boxar på en dag. Var helt slut när jag kom hem och somnade på soffan halv 9 :P

Idag var hovslagaren i andra stallet så då var det fullt med folk. Frida, Lotta, Maria Jess och jag. Sen avslutade vi med att åka hem till Lotta och kolla på hennes 8 bedårande Grandis valpar. Vilka sötnosar! En av dom harlekinfärgade var helt underbar!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback