Häst ****!!

Ibland går det inte över huvud taget. Med Dexter gick det jättebra. Hoppade ett vanligt rättuppstående på långsidan, red över bommar, mycket volter. Skötte sig super.

På lektionen på kvällen däremot med Legolas gick det käpprätt åt helvete. Vi var högt, lågt och ibland höll vi på att mejja ner andra hästar :S !! Jag red inte över huvudtaget, han var spänd och hysterisk 40 minuter. Sista 20 var bra. Red skänkelvikningar på diagonalen och fick till många bra. Efter det fick jag väl lite humm om HUR jag skulle göra.

Men de gångerna det blir katastrof som idag då INGENTING fungerar, jag såg ut som en nybörjare och Legolas körde rodeo. Och så Pia på mitten som tycker mitt i allting att "Emelie, det här är ju en perfekt häst till dig! HAn är precis allting som du saknar i din ridning! " Jag håller med, och jag ska kämpa som ett as till jag klarar av honom!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback