Lilla Tösabita.

Stack iväg med ILONA till stan en sväng. Vi tog bussen eftersom det blir för långt för att gå för henne. Var tvungen att åka till skolan en snabb sväng och prata med de på kansliet.  Kunde ju inte lämnat henne ensam hemma heller eftersom hon inte har tränat så långa stunder än.

Det var ändå snabbt avklarat. O då fick hon träna på att vara på stan och åka buss. Det var jag och ILONA med varenda pensionär i stan. Vi satt där på bänken, två tanter och jag. O de kallade mig för "Lilla tösabita" varje gång de tilltalade mig. Eller när de pratade om hur allt var bättre förr. Eller hur de hade hört gårdagens nyheter . "Nu ska du förstå lilla tösabita att Eskilstuna är Sveriges mest kriminella stad"

"Tösabita känner du dig säker när du går själv på kvällen ?"
Än så länge med ILONA kanske men aldrig en sekund var jag rädd ute eller att vara ensam hemma när jag hade mina karl/karlar Sune och River.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback