Yey en genväg!

Man får ha lite förbiseende för alla körkortsinnehavare som har sin första vintersäsong. Även om mamma har ringt och tjatat på mig sen i oktober att nu ska det minsann bli både kallt och halt så har jag halkat runt som bambi på vägarna. Jag har kört på bredställ genom en rondell, jag har snurrat på e 20 och så sent som igår hittade jag en skitsmart genväg.

Vägen var en 1/4 del så kort men hade 30 cm oplogad snö precis överallt. Jag körde fast, såklart. Jag funderade på att sticka ut huvudet och ropa på hjälp lite desperat men istället plogade jag en egen väg med mina egna två fötter, gungade i några minuter på dragläget och vips så var jag loss igen! :) Kvinnor kan !

Körde fram 100 meter och hamnade bakom en idiot som också hade tänkt att genvägen var en skitsmart ide. Han fick plocka loss sig själv från snödrivan medan jag satt bakom och tittade på :)


Du blir äcklad av fötter Emelie.

2009-12-31 // 10:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback