Bryt ihop och kom igen...

Vi har det ganska jobbigt här hemma.  Gustav har fått sin första tand , den syns knappt men håller på och spricker igenom tandköttet.  

Han sover i alla fall väldigt dåligt , det gör han ju vanligtvis också, vaknar många gånger, somnar sent ,vaknar tidigt.  Man är helt avis när man hör hur andra har det där hemma. Har en mamma i min mammagrupp. Hennes bebis sover från 20-07 utan uppvak. Min bebis har en bra natt 3 uppvak mellan 22-06.30 

Nu senaste dagarna har han vaknat med 60-90 minuters mellanrum. Det är så otroligt jobbigt. Man orkar en natt,man orkar 3 eller kanske en vecka men att ständigt sova krabbigt  är slitigt.  På dagarna är han såklart trött och grinig ,men har svårt att komma till ro och somna. Lägger jag honom i vagnen eller nestet  sover han 20-30 minuter och bara på mig kan han sova 1-2 h som han behöver . Resultatet är en totalt slutkörd mamma.  

Man försöker sitt bästa men känner sig så otillräcklig. Min hjärna är typ fylld med bomull känns det som , vet inte hur många gånger jag hällt jos i tet eller ställt in disken i kylen. Här igår när Andreas kom hem frågade han var hundarna var . Ingen aning svarade jag och kom precis på att jag släppt ut dem på baksidan och glömt släppa in dem igen. Visserligen bara 10 min ,men ändå . 

Igår bröt iaf allt ihop , jag fulgrinade  mig ut från Ikea och tjura hela vägen hem från Västerås. Det känns mycket bättre redan idag . Men lätt är det inte , säkert inte för lilla killen heller 😐

Vi har hittat en kök vi gillar iaf. Väntar på svar från kitchen . Annars blir det nog detta från Ikea.  




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback