Träning - dressyr,

Red som vanligt för min tränare i torsdags kväll. Svårt var det. Kvällen kommentar var "Emelie. du kan inte ratta en ferrari med en lastbildsratt," 
Hästen är väldigt känslig och mitt problem är att när det går dåligt så blir jag svag i sitsen, blir framåtlutad och försöker ratta med armarna. 
 
och att försöka hålla 800 kg häst i enbart armarna säger ju sig självt att det är ganska dömt att misslyckas :P
Jag behöver komma ner i sitsen, räta upp mig och bli starkare - något som verkligen ska tränas på framöver! Jag jobbar hela tiden med sitsen men det är lätt att den glömms bort när det går dåligt - och det ju ofta då som man behöver den som bäst. 
 
Det är ju alltid lättare att jobba på den när det "går bra". Jaja, träna träna träna, nöta nöta nöta :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback