Ringt runt.

Till massa olika företag. Sa bland annat upp min hemförsäkring som jag hade i min förra lägenhet som skulle förnyas nu. Kändes coolt att säga att man redan hade en hemförsäkring kopplat till bostadslånet. Aningens mer vuxen än i somras ;).  Ringde och påminde hundförsäkringen om att jag fortfarande ville ha (som jag tjatat från början) autogiro och betala per månad. Med plugg och timvik vill man helst inte ha räkningar på 2-3 tusen som jag fick denna månad. Var så trött på skiten så jag betalade dom ändå, men ringde dom nu och sa att jag faktiskt ska ha autogiro framöver annars byter jag bolag.

Sist ut var bredbandsbolaget, internet här hemma hoppade ur häromdagen och det var tydligen för att mitt abbonemang inte satt i väggen utan den som bodde här tidigare. Åh herregud vilken pers det var. Min datanördiga civilingengörsfarsa får ju skämmas för mig. För killen pratade om operativsystem och att jag skulle leta upp mitt ipnummer genom datorn, sitta och blippa runt på kör/svarta rutorna osv osv och jag förstod inte ett skit. Killen bara garvade åt mig och jag funderade ett tag på att skita i det och be min pappa alt sambo ringa upp och fixa det där när dom hade tid. Men tillslut gick det ju faktiskt och nu har vi internet igen. Skam den som ger sig.



http://opentech.wikispaces.com/file/view/dumb_blondeeee/66697779/dumb_blondeeee





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback