Till växa-garderoben!

Med en liten muffins som växer så det knakar gäller det att hålla koll på garderoben. Rätt var det är har han växt ur 17 plagg. På bvc i veckan väger han nu 9.1 kg och är 69 lång. 

Nu är han inte så knubbig ändå men 68 plaggen börjar kännas ganska tajta på längden.  Byxor däremot blir för stort i magen på 74. Tänk om en annan hade sådana angenäma problem 😉.

Vi har fått massor av fina 74 plagg av Gurras kusin så själv börjar jag bunkra 80 så smått. 
När mamman får välja kläder blir det nästan alltid färg eller mönster , hur gulligt det än kan vara så har jag lite svårt för de skarpa kontrasterna för tjej och killkläder . Man kan inte gå fel direkt i klädaffärerna  och det är ganska tydligt vad de tycker tjejerna vs grabbarna ska ha 😉. 

Sen skulle jag väl inte avlida med en blå tshirt  med biltryck här hemma men jag tror att om det är det enda man köper till ungarna är de svårt för dem att själva kanske gilla någonting annorlunda. Vi påverkar så mycket mer än man tror. 

Tuff kille ska ha tuffa kläder. Här är ett par plagg som beställts till växa garderoben 😍
Sötaste små tossorna kommer bli finfint till nya overallen.  




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback