Datenight med Tutan.

Lite dåligt med uppdateringar här men det är svårt att få tiden att räcka till.  I alla fall få två händer lediga samtidigt.  Våran prins är en riktig prins på att sova på nätterna. Han bara ammar och sover mellan 22-08 varje natt och vaknar ca var 3e timme för 30-40 min amning åt gången.  

På dagen är han däremot väldigt vaken och har bara kortare sovpauser,  han vill äta i timtal och vill gärna vara nära. Så det mesta måste skötas med en hand här hemma , blogg inlägg hamnar alltså långt ner på listan.  

Och när han väl sover på dagen så brukar jag ofta kuta omkring och städa tvätta duscha eller rasta hundar. Eller bara äta med båda händerna 😂 det är inte ofta det händer.  Haha 

Han växer och mår bra i alla fall.  BVC var här i tisdags , då var han 13 dagar och vägde 4390 g vilket var superbra då de vill att de gärna kommit upp i sin födelsevikt när de är 2 veckor. Med 390 gram plus och 1 dag till godo känner vi oss supernöjda för en kille som växer och tjocka på sig 😃

Ikväll är jag gräsänkling med lilla tutan här hemma.  Han tjuter som ett brandlarm så fort han inte får mat , inte konstigt att han går upp så mycket haha. Gubben är iväg på middag så jag Får försöka rodda själv här hemma :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback