Mysiga dagar.

Nu är det redan fredag igen. Och jag är officiellt mammaledig nu kan man säga. Det är det bästa med mitt jobb att ibland tar ju anhöriga hem den person vi jobbar med , och bestäms detta mindre än 2 veckor i förväg så har jag rätt till de timmar jag är bokad på.  Alltså kommer jag få betalt för 18 h i helgen medan jag i själva verket är ledig. Dansade som på moln igår , nu kan jag vara tjock och lat på heltid! :) 

Då har jag även gott om tid i helgen då det både ska renoveras , och sen åker Ilona på semester från oss till sälen. Lilla Ulla får vara hemma och ha tråkigt med mig , förra året låg hon med täcke på en fäll och frös som ett litet löv i solen. Det var Inte ett dugg kallt men den där lilla divan fryser så fort det blåser lite så hon skulle ändå inte göra sig så bra i sälen.
Det är nog första året jag inte kommer vara med vilket känns väldigt tråkigt , men vågar inte chansa då vi har 20 dagar kvar idag.  Närmsta förlossning från sälen ligger 10 mil bort i mora. Och väglagen är inte alltid jätteroliga med sol och plusgrader på dagarna och frysgrader på nätterna. 

I helgen  ska vi även försöka boka in en ny värdering av huset och hälsa på ett par i Västerås som köpt lägenhet och fixat fint :) 


igår hade vi en väldigt mysig dag här hemma , jag städade och skurade hela huset vilket var välbehövligt. Jag var helt svettig och hade ont i ryggen efteråt.  Haha man är verkligen fräsch i kroppen nu.  Sen var syster och bror här och fikade på eftermiddagen.  

Avslutade dagen med 4 km promenad med hundarna runt flygfältet då A ändå skulle iväg och träna på kvällen. Har klockat mig nu på den vägen och det tar ca 1 h. Haha ni kan ju tänka er hur hurtigt det måste se ut 😂 
jag tycker ändå jag pinnar på rätt bra (men det vet jag ju att jag inte kan göra i typ 4 km/h ) men det är galet vad tungt och otympligt det är att kånka omkring på kroppen.








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback