En kväll på akuten...

I fredags hade vi en väldigt mysig kväll hemma hos svärisarna. Genomgående äter man alltid fantastisk mat hemma hos dem, så även i fredags då det blev oxfilé med svamprisoni fylld med tomat och babyspenat . Risoni är ännu godare än risotto, enligt mitt tycke i alla fall. 

Lilla mannen däremot reagerade mot vaccinet (antagligen) . Ena smalbenet fick fullt av små blå prickar som såg ut som blåmärken.  Jag försökte googla och fick fram allt från kraftiga infektioner till cancer.  

Med hjärtat i halsgropen  la jag ut bild och fråga i en väldigt bra grupp på Facebook och blev rådd  att åka in och kika då utslagen skulle kunna vara Petekier  och då tyda på allvarligt infektion i kroppen. Vid det laget hade vi båda gått från inte så oroliga till halvt hysteriskt oroliga och åkte in direkt.

Så där satt vi på nattkvisten med en vaken Gurra som älskade all uppmärksamhet. Inga av testerna tydde på någon infektion och läkaren sa att det med största sannolikhet var någon reaktion på vaccinet. Och som läkaren sa brukar bebisarna var mer tagna och "sjuka" av dessa infektioner och inte som Gurra ligga där och flina garva och dividera med läkaren om livet i allmänhet.  

Men det kändes bra att åka in, han är ju så liten än, rådet från 1177 var att vänta till idag måndag och hade han varit dålig så hade ju 3 dygn hemma kunnat gjort honom avsevärt sämre.  Jag åker hellre en gång för mycket än för lite.

 
syns lite dåligt på bild men små blå fläckar runt hela smalbenet .




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback