Rutinbesök och chefssamtal.

Idag var det återigen dags för ett rutinbesök hos min barnmorska. vi började som vanligt med det tråkigaste, vågen, lite nervöst efter jul och nyårsmåltider men vågen stod på +3 kg sedan förra gången som tur var.

blodtryck och blodsockret var bra men järnvärdet var för lågt så måste fortsätta med de hemska niferexen. åt dem ett tag efter det förra barnmorskebesöket men fick så hemskt ont i magen av dem så jag slutade efter några dagar. Nu måste jag försöka ta dem igen.....

SF mått låg på 27.5 och hjärtat slog på 149. allt såg fint ut med lillgrabben.



har även pratat med min chef idag och vi har nu bestämt att jag kommer vara föräldraledig from 9 mars till 1 april 2016. han kommer vara hemma längre än så men jag och Andreas har inte bestämt hur vi ska dela på det. om han kan ta föräldraledighet i o med att han bytt jobb och i så fall hur mycket han får vara hemma. Men lilla killen i magen kommer nog vara hemma 1 1/2 år iaf sen får vi se vem som kommer vara hemma med honom :).

känns skönt att ha allt bestämt och klart nu. Blir lite nedräkning nu för min del vilket känns jätte spännande. så nu hoppas jag försäkringsärendet går snabbt så allting blir klart och jag med lugn och ro vara gravid de sista veckorna :)


inte många dagar kvar nu. läskigt och spännande! :)









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback