Slagna hjältar.

Haha det var inte 3 kaxiga själar som klev innan för dörren igår kväll . Men vi är så nöjda! Och tacksamma! 

Även lördagen tillbringades med förberedelser, dekorera och ställa i ordning lokal, pynta cupcakes , hämta klänning m.m. vi körde stenhårt på blått tema med blå löpare, blå servetter , blå ballonger och blå tårtor . 


Presentbord. .


På dopdagen vaknade en pigg och glad kille som höll humöret på topp hela dagen. Min kille ♡, sa inte pip på hela dagen tror jag. Såg  lite förundrad  ut bitvis över allt ståhej  men annars tog han hela dagen med ro. Det är dock jobbigt att ha party så han sov i vagnen i omgångar. 

Vi hade dock preppat med dubbel sömn på fm, ordentligt med mat och nybytt blöja precis innan dopet så med bästa tänkbara förutsättningar gick även dop ceremonin kalas, varken prästen eller vattnet var läskigt och alltihopa gick kalas. Han såg dock väldigt undrande ut när vi alla sjöng , om det antingen var akustiken eller om det var anmärkningar på sången får vi väl aldrig veta 😂🙈

Bäst i kyrkan var våra fina bröder. Markus sjöng Mojjes- theos sång och kompade även Anton till Lalehs -goliat . Jag visste att de skulle göra det bra , då jag hört båda sjunga och spela innan men det var så fint! Jag är så tacksam att de ville sjunga för Gustav (och alla andra ). Förhoppningsvis fångades något på film kanske , så vi kan spara och visa Gustav längre fram ♡







Den fina klänningen  är samma klänning som Andreas mormor döptes i. Vi provade klänningen en gång till så sent som dagen innan dopet just för den skulle passa vår stora kille. I fredags vägde han in på 8.7 kg och jag tror vi alla 4 tyckte det var tungt att bära lilla mannen samtidigt som klänningen skulle vara snygg ☺

Efter dopet bjöd vi på mat och fika i församlingshemmet. Tyvärr har jag inte jättemycket bilder då jag själv inte hann ta en enda bild under dagen , men förhoppningsvis får jag fler skickade till mig . Tårtorna fick jag hjälp av en tjej som heter Amanda, även dem så fina! 








Inte att förglömma att även jag bidrog i bakningen.... dessa är dock en testvariant  från i fredags. Ska se om jag hittar någon bild på mina kreationer. 


Vi är väldigt glada för att så många ville dela denna dagen med oss och Gustav. Vi har många fina människor runt omkring oss ♡ 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback