På gång men ändå inte.

Idag har vi varit inne på en koll på förlossningen . Dessa förvärkar gör riktigt ont och kommer i perioder med regelbundna värkar. De håller i 3-4 h och sen lägger de av till 1-2 värkar per timme. 

Att det inte var kris och katastrof visste vi väl redan innan vi åkte in då man brukar ha som regel 3 värkar på 10 minuter . Och det har vi ju inte haft hittills. Men jag har ändå  haft fruktansvärt ont med värkarna i totalt 30 h vilket resulterat i att jag inte kunnat sova på 2 nätter. 

Var öppen ca 1 cm och tappen halvt utplånad, inte mycket att hänga i julgranen med andra ord men fick med mig starka värk och sömntabletter hem så förhoppningsvis får jag det lite lättare samt mer sömn.  Känns också skönt att veta att bebis mår bra där inne och vi har lite koll på läget.  Istället för att undra när vattnet går? Om man ska avlida eller kanske föda på badrumsgolvet hemma? så vet jag nu att jag har en bit att gå och att det antagligen blir många timmar med onda värkar. 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback