Lilla bullan har blivit stallhund.

Igår var lillan med på sin första längre uteritt. det har hittills varit pannkaka att ha med henne i stallet. till en början var hon alldeles för liten och fram till nyligen har hon haft dålig respekt för hästarna på det vis att hon gärna sprungit under magen på dem och på tok för nära dem för att det ska vara på ett bra och säkert sätt.

Nu 7 månader gammal börjar hon få lite hum hur man ska göra och inte göra och hon älskade att hänga med på 45 minuters skogstur till häst igår. Ilona är ju Superduktig att ha med sig. dels krävs det att man ska kunna fjärrdirigera dem från hästen. jag kan ju inte direkt hoppa av varje gång jag måste kommendera hundarna. sen vill jag aldrig ha dem bakom mig och hästen och inte bredvid heller om det inte är minst 1.5 m mellan oss vilket i de flesta fall innebär att de ska springa framför oss ca 5 meter. så dels måste de veta vad "framåt " och "fortsätt " betyder och "häråt" så brukar jag visa med handen åt vilket håll vi ska svänga. inte alldeles lätt och mycket att hålla reda på som liten valp . men hon sköter sig bra lilla bruttan ♡






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback