Önskerubrik -Saker du inte vet om mig.

Jag älskar att åka bil, gärna i mörker. Att bara bränna på för snabbt, plugga in spotify i stereon och spela bra musik på hög volym och sen sjunga som besatt. Då känner man sig för en sekund oövervinnerlig.
 
Jag får extrem ångest varje gång jag tycker Justin Bieber har gjort en bra låt.
 
Jag blir otroligt lätt rastlös. Många av mina dagar är jag borta från tidigt på morgonen till sent på kvällen. Det är inga problem, men att sitta mer än nån timme i soffan så börjar det klia i kroppen direkt. I helgen har jag till exempel i fredags varit iväg hela dagen, sedan haft tjejkväll med ett par tjejkompisar. Kom hem vid 3 på natten, då satte jag igång och målade väggar här hemma i vardagsrummet (normalt jag vet ;) ..) sov till 10, åt "lunch" och fortsatte måla ända till jag åkte till jobbet vid halv 3. Slutade ett dygn senare,det vill säga kl 15 idag, då åkte jag direkt från jobbet till stallet, sen direkt från stallet till gymmet, sen har jag målat en omgång till på väggarna , storstädat lägenheten , varit hemma hos mamma och pappa nån timme och hämtat hunden. Har PRECIS satt mig i soffan. Såhär ser de flesta dagar ut för mig, och jag trivs att vara sysselsatt!
 
Jag spelade fiol när jag var yngre. Mamma tvingade mig.
 
Jag har extremt dåligt förhållande till pengar. Jag pluggar 100 %, jobbar drygt 50 %, rider 4 gånger i veckan, gymmar 4-5 gånger, har hund med mera. Egentligen borde det inte ens finnas tid att bränna pengar. Men det gör det tyvärr. När det är en vecka kvar till lön har jag sällan mer än nån eller ett par hundralappar kvar på kontot. Och då har jag tjänat allt från 15000- 40 000 kr på en månad detta år. I snitt mellan 18000-21000 kr, och inga pengar på sparkontot. Men det  ska bli nästa nyårslöfte. Jag inser att det är patetiskt att snart vara 25 år och ha ett sådant tragiskt förhållande till pengar.
 
Jag håller just nu på att försöka gå ner 12 kg.
 
Jag har nog någonting som skulle kunna diagnoseras med OCD. Innan jag går hemifrån MÅSTE jag 1. Kolla på balkongen noga och utförligt att det inte ligger några fimpar där och glöder på golvet även om jag vet att jag kastat ner dem på gatan. 2. är att jag måste dra ut kontakten till alla apparater i lägenhten, även antennkabeln, kaffemaskinen och micron har jag däremot aldrig dragit ur. 3. kolla ett flertal gånger att spisen är avstängd. Detta gäller även om jag inte använd spisen sedan jag lämnade lägenheten senast. Jag brukar även ta kort på spisen på knappar med mobilen, detta är för jag har dåligt minne och därför inte kommer ihåg om jag verkligen kollade spisen eller inte. Dettta har resulterat att jag har fler spisbilder än egobilder i min mobiltelefon. 4. Jag måste alltid rycka i ytterdörren minst 2-3 gånger för att försäkra mig om att den är ordentligt låst.
 
Jag är ofattbart rädd för ormar. Jag skulle kunna börja gråta om jag ser en död orm på teven.
 
Jag är ofta väldigt otursföljd. Eller, saker som inte händer någon annan någonsin händer av någon underlig anledning bara mig. Detta har reulterat i min OCD, för jag antar ofta att nåt skit kommer hända om jag inte har ordentlig koll. Ett par exempel på min otur var tex när ena däcket lossnade på bilen precis innan en korsning så jag stoppade upp carlavägentrafiken ungefär en halvtimme. En annan nylig otursdag var ju för bara nån vecka sen när mitt element gick sönder och läckte sönder hela golvet i sovrummet.
 
Jag har på tok för mycket kläder. Men jag skulle hellre klippa av lillfingret än att rensa.
 
Jag kan sunes sommar filmen utantill. Jag skulle kunna säga varenda replik  2 sekunder innan den sägs i filmen, Detta är på grund av att jag säkerligen sett filmen minst 100 gånger som barn.
 
 


...här visste jag allt ;)

2012-11-26 // 13:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback