Första gången hos kiropraktorn.

Min rygg har varit helt åt helvete ett tag nu med låsningar, muskelknutar, spänningar och är öm och så vidare.
Jag har ju inte alla dessa men jämt såklart men alltid när jag belastat ryggen extra mycket som tex ett långt jobbpass eller om man stått och gått mycket gör det i stort sett alltid ont på samma ställen.

Låsningarna har man lärt sig leva med och det har jag trott berott på att man belastat ryggen fel på tex gymmet eller på nåt sätt när man håller på i stallet.

Till kiropraktorn kom jag iaf iväg för att se vad han kan utföra för mirakel på min rygg. Det var lite otäckt i början eftersom jag inte var van. Att knäcka nacken i alla dess ytterlägen var inte särskilt mysigt, det kändes mer som han försökte bryta nacken på mig.

Ryggen knakade både här och där, tillslut hade vi väl kommit upp i 30-40 knakningar. Han tyckte jag var stel och jävlig som en gammal kärring, jag själv kände mig som den piggaste kärringen ever som precis eldat upp rullatorn. Vilken skillnad! Jag är redan inbokad på en tid nästa vecka, vilket vi var överens om var en bra ide. Men helt klart bättre än innan iaf!


Bild från google.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback