Skruttiga djur :/

 
(Inte det lättaste att få bandagen att hålla, men som man brukar säga allt kan fixas med silvertejp. ;) ... )
 
 
Det är en skadedrabbad samling djur just nu. Ena medryttarhästen jag har har en sträckning i ena bakknät och har blivit behandlad i flera omgångar. Han är just nu på igångsättning och förhoppningsvis är det bra nu.
 
Min andra medryttarhäst störtade på knäna på vasst grus i förra veckan och skrapade upp båda knäna med djupa sår. Han blev tack och lov inte halt, men är satt på pencillin och metacam en vecka. Stackars skrutt!
 
Sist men inte minst ut i sjukskaran är Ilona. Hon har fått nåt som ser ut som en blandning mellan finne/varbölder på hakan så vi ska till vetrinären imorgon förmiddag på utredning. Så håll en tumme eller två för min hund och "mina" hästar :)
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback