Demoner i huvudet.

Min häst hade demoner i huvudet idag. Vet i fasen vad som tagit åt honom. Han brukar i vanliga fall gå som en klocka, även om han kan vara lite lat och stundtals är en labil paranoid bomb som ser spöken man måste hoppa och kasta sig för så har han aldrig någonsin varit så som han var idag. haha. jag satt som ett fån .
 
Tänkte ta ett dressyrpass på banan så skrittade fram i skogen.. sagt och gjort, vi kom 200 meter när häst tvärstannar och vägrar gå. jag försökte lirka med honom på 75 olika sätt men det gick inte. Jag hoppade till och med av och försökte leda honom förbi men nej, kvar stod vi.
Eftersom han både började backa och försökte skena därifrån så vände jag, ville inte ta den diskussionen på nån annans häst o riskera att det skulle bli nåt tok.
 
Vi vände hemåt och skulle rida in på banan, och han vägrar gå in. Reser sig på bakbenen, tvärstannar och bara står och vägrar gå. Det tog mig 5 minuter att bara komma in på banan . haha har aldrig varit med om maken .
 
Och så fortsatte han hela passet, kunde tvärstanna från vilken gångart som helst, och bara stå o vägra röra en fena. Vägrade gå på bortesta delen av banan. Det tog mig ett bra tag till han kunde gå i rund fin form i lugnt tempo i alla gångarter på hela banan. Mer krävde jag inte, men jag krävde att det i alla fall skulle funka innan jag hoppade av och tog tillbaka honom till stallet.
 
Knäpphäst, men han är fin ändå! :)


» jess

Haha undrar vad som pågick i hans huvud :)

2012-08-14 // 09:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback