Those bastards.

Dom har hittat min svaga punkt. Eleverna alltså. Så just nu kör vi lite kalla kriget. I en lärar och föredömesroll måste man vara seriös, mogen och ordentlig. Några bitar jag måste jobba på då jag privat helst varken är ordentlig eller seriös och fnissar mig fram genom livet som ett litet pårökt troll.

Det är såklart ingenting jag visar i min arbetsroll. MEN det är ju någonting de snappat upp på mimspel och annat att jag ibland inte kan hålla mig för skratt. Tex.

Idag säger en elev

"Har du pojkvän?"
"Nej det har jag inte"
"wooöö klart hon har..."


Från ingenstans säger en kille.

"Nej hon väntar på gurkan" (bigbrothergurkan, jag höll på och bryta ihop av skratt.)

"Du, mogna va." svarade jag istället . Sen skrattade jag inombords 5 minuter.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback