Skadedrabbad.

Ska strax röra mig neråt stan med min fina vän jessica :) Har precis haft min första lektion, även om det man ska lära ut var jätte lätt för mig är det en helt annan femma att lära ut det till någon annan. Mycket snurrade när man stod där framme, hur lång tid får det ta av lektionen? Ska man göra exempel till alla förstår? Eller ska man ta en extra omgång med de som inte förstår och låta dom andra börja räkna? Det är ju inte alldeles lätt för de är 11 och inte 18 så man måste hela tiden själv veta vad som är bäst för en hel klass. Men VAD KUL DET VAR!

Gjorde en extra omgång med 3 elever som fortfarande var osäkra efter genomgången. Som det kändes som hade de rätt bra koll men snurrade till det lite och blev osäkra. "fan det går ju inte" "jag kommer aldrig fatta"

Vi testade och testade och prövade och gjorde det väldigt basic. Och ni skulle sett de tre grabbarna när jag sa "Ni kan ju det här! Vad duktiga ni är" Tre generade smajl. Ibland behövs bara lite självförtroende och tro att det man gör är rätt :)




IAf.. Skadedrabbad.... Det hände en så sjukt kul grejj i söndags på jobbet. Jag blev biten av en 103 åring. hahahah Jag skulle delegera medicin och hon blev skitsur och högg mig, rakt i fingret. Klart som fan var det enda tanta på hela avdelningen som har VARENDA tand kvar i munnen. Min tumnagel ömmar och jag och mattias höll på och dö av skratt ett tag. Man har fått endel hårda sparkar och slag genom åren men bli biten av en 100 +are, det var nått nytt. :D


DAgen efter, på måndagen gjorde en riktig vurpa på en isfläck och skrapade upp hela knät. Har inte ramlat på hela vintern så det kändes onödigt att göra det när det knappt finns någon snö kvar. Olyckorna kommer när man inte är beredd. Knät skrapades , byxorna blev skitiga och gick hål på. Två personer fick se hela eländet så stoltheten fick man inte heller ha kvar.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback