Men prima bil!

Fina fina bilen gick utan bensin hela vägen från stallet idag. Det finns en mätare som visar hur markerar när du har dåligt med bensin. Då kan det till exempel stå:

RÄCKVIDD:
54 km

Så stod det när jag åkte ut mot stallet från stan idag. Det betyder ju att den ska gå 5,5 mil om man kör på samma bensinförbrukning som man brukar snitta. Jag var sen ut och åkte inte förrän kvart över 6 så det enda jag ville var ju att ta mig ut till hästen så fort det bara gick. Bensinen tickade neråt, eller ja rasade neråt och när jag parkerade vid stallet stod det

RÄCKVIDD :
3 km

Helvete! så jag förberedde både marcus och pappa att de skulle få hämta mig i skogen någonstans på vägen hem från stallet sen :P, inte fan ville jag sitta mitt i ingenstans och börja ringa runt då o hoppas på tur. För det har jag ju aldrig ändå. Men inga telefonsamtal behövdes för fina lilla bilen gick hela vägen till stan på 0 km i räckvidd. Sträckan är väl sammanlagt ungerfär 2 mil. Men iaf, till stan kom vi och hela vägen till macken, men där tog sista droppen slut. Då började hon hacka och hoppa, och när jag öppnade locket pös det i tanken. MEn fan för en timing. Och fan för en snäll bil man har. :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback