Fina hästar .

Förrutom min prins fick jag rida en annan häst a 600 dynamit idag på lektionen. Var lite osöker på hur det skulle gå innan lektionen. Efter en hel dag med träning var jag inte jättefräsch i huvudet och kroppen själv. Och att sitta på 600 kg som kan explodera i luften när som vill man iaf rida sitt bästa. 

Men han var inte som jag förväntat mig och det gick skitbra. Jag kunde ta i honom utan att han blev hysterisk, vissa galoppfattningar var iofs som skjutna ur en kanon men annars gick det skitbra. Jättemjuk och jättefin. Han passade min ridstil väldigt bra i och med att jag är väldigt följsam och mjuk. Mitt problem blir ofta att jag kan bli lite passiv.

Det var som min ridlärare sa efter ridpasset : "Bara för att du rider en väldigt känslig och het häst kan du inte släppa honom eller bli passiv i din ridning. Du måste snarare vara väldigt tydlig mot honom hela tiden, fast på ett mjukt sätt."

"Håll om , rama in, fånga upp och rid" Det ska jag tänka på till nästa vecka ;).  




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback