Hopplektion

Idag var det ridlektion som vanligt. Hoppning på schemat och jag hade fortfarande samma lata häst som 3 föregående torsdagar. Red framridning med enda uppgift att försöka få hästen FRAM för skänkeln. Blev bra tillslut. Det är inte en lat häst detta är, den är helt utan motor. Efter 15 år och över 100 olika hästar och det är bara en som varit värre. Denna konstanta drivning och att hästfan ändå inte är ärligt fram. För såklart så snubblade vi över första kombinationen.

Då ruttnade jag och red resterande 40 min på jävlar anamma. Heta hästar går bra, nervösa,hysteriska, busiga, dumma, oerfarna. Alla sorter funkar utom de som bara står som kor och gör klart för dig att de inte kommer att gå ETT steg för dig.

Resten av hoppningen gick skitbra. Fick till ett gäng fina luftiga språng, bra driv och takt. Men trött var jag, för jävlar vad jag drev! Vi red banor på 11 hinder och efter en sån runda hade jag ansträngd andning :P haha.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback