Spökerier.

Nattarbete är ju inte direkt det mest effektiva av arbeten. Lite städning ,lite fix inför morgondagen men mest bara finnas till hands. De flesta sover, men det gäller inte alla. Vi hade en som ringde var 5 till 10 minut mellan tiden 21.15-07 igår till idag. Det ni, det kan man försöka räkna ut hur många rigningar det är:P

Mellan kl 23-02.30 sitter vi på en avdelning allihopa, snackar skit, röker cigaretter och dricker kaffe. Igår berättade vi historier. Jag berättade att jag alltid har en viss obehagkänsla på ett visst ställe på avdelningen. Det är inte mörkare där, eller kusligare där utan det ser ut precis som överallt annars men det känns olustigt på nått sätt. Då berättar de om att det hänt massa konstigt där. Bland annat har 4 olika boenden på det rummet berättat att de sett tomtar. haha :P

En annan sak de berättade var att de hade varit inne hos en boende med stängd dörr och med tänt i korridoren utanför. Detta var under en period folk gick bort som flugor. Då ser de en skugga utanför i springan. Detta är mitt på natten då ingen är uppe. Skuggan försvann igen.

De två läskigaste historierna kan jag inte berätta av sekretessskäl.

Jag är ju en person som är väldigt skeptisk till andar och till personer som kan prata med bortgångna. Sen är ju frågan varför man ibland kan känna sig iaktagen, är med om konstiga saker.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback